• Archief
Autobedrijven sturen klassiekerbezitters sloopmailing

Autobedrijven sturen klassiekerbezitters sloopmailing

Er is ophef ontstaan rond een mailactie van een marketingbureau, Juffermans Support, dat namens vijftien autobedrijven een mailing stuurde aan bezitters van auto’s die in aanmerking komen voor de slooppremie. Het bureau was echter even vergeten dat ook oldtimers en klassiekers aan de gestelde criteria voldoen. Een van de bedrijven, Opel-dealer van der Molen, zegt honderden geëmotioneerde reacties van klassieker-bezitters te hebben gekregen naar aanleiding van de mailing. Namens dit bedrijf stuurde Juffermans twaalfduizend mailings. “We hebben excuusbrieven verstuurd aan alle personen die mogelijk onterecht de mailing hebben ontvangen”, aldus Juffermans-directeur Boudewijn Finson.

Alle bezitters van auto’s die in aanmerking komen voor de sloopregeling in de verzorgingsgebieden van de bedrijven, zijn via de betreffende mailing benaderd met het aanbod hun voertuig te laten slopen. Met hierbij de vermelding van het subsidiebedrag waar ze recht op hebben. “Officieel vallen oldtimers en bijzondere auto’s, die in veel gevallen veel meer waard zijn dan de premie, hier ook onder”, aldus Boudewijn Finson, directeur van Juffermans. “Daar hebben we toen geen onderscheid in gemaakt. Achteraf hadden we het natuurlijk anders aan moeten pakken. We bieden de mailing nog steeds aan, maar nu halen we auto’s van 25 jaar en ouder, klassiekers dus, uit het bestand. Ook proberen we zoveel mogelijk de bijzondere auto’s eruit te filteren. In de praktijk is het lastig want er is een groot grijs gebied.”

Hoeveel brieven er uiteindelijk bij klassiekerbezitters terecht zijn gekomen, kan Finson niet zeggen.

Bron: autmotive-online

terug naar voorpagina